Android Programjaim

Android, Flutter/Dart, Kotlin, Java, Unity, HarmonyOS

Tizen SDK, Samsung Gear S3 Frontier teszt

2018. május 10. 08:51 - lacas8282

Gondoltam veszek mar egy okosorat, mivel nem akartam mar tobb evet varni ra, hogy egy normalisabbat osszerakjanak, es talan mar elegge hasznalhatoak masnapsag.

Minden evben eddig, sot kb felevente megneztem az okosorapiacot, de sajnaltam ra a penzt, mivel mindig ugy gondoltam, hogy meg gyerekcipoben vannak, es nem nagyon erik meg az arukat.

Par gondolat mai szemmel az okosorakrol:

Meg mindig nem letezik normalisabb alternativa szerintem, ami teljes ertekuen hasznalhato. Amit manapsag a legjobbakat lattam...nos...a problemak veges tarhaza merult fel meg a legnagyobb gyartoknal is.

Ugye ezek a szokasos dolgok:

- kisebb uzemido/gyors merules
- fejlesztesi szempontbol egy kesz vicc egyik masik
- keves app/avagy keves ertekes alkalmazas ra
- tenyleges hasznalhatosag

Kicsit feltem az s3-tol, de jelenleg magyar piacon ez a legnepszerubb ora es a legszebb. Feltem az ora kulsejetol es mondjuk feltem a nagysagatol/meretetol/sulyatol is.

Bevallom meg voltam rendesen lepodve mikor felraktam a kozepes meretu csuklomra, mivel nem huzta le, es nem volt nehez. Regebben volt egy Timex oram, a sulya kb ugyanannyi, pedig ez tele van mindenfele cuccal azert.

Hasznalhatosag szempontbol viszont ha bekapcsolsz sok erzekelot (plusz GPS mondjuk, HR szenzor, stb), akkor mondjuk 60-70 perc alatt tud merulni az ora egy jo 20%-ot. Persze ezt ugy, hogy mindent mer kozben. (mar ha tud, mert a szivritmus szenzorral felmerultek vicces gondok: mikor regebben fejlesztettem MIFIT-re, sajnos ott is ez volt a problema: a szoros csuklot annyira nem szereti.)

Szoval ez a 20% ugy volt, hogy GPS, HR, stb szenzorok benn, es az ora nem volt mindig bekapcsolva, hogy lassam az idot. Viszont volt, hogy csatlakoztattam ra BT fulest ra es ugy hogy hallgattam a zenet kozben, sem merult erezhetoen gyorsabban.

A lepeseket jol meri, a HR-ben annyira biztos nem vagyok, mivel sok ilyen okoskarkotore kellett anno fejlesztenem, es hat azert nem bizok ezekben nagyon meg. De nyilvan egy ertelmesebb szenzort raktak itt bele. Bar anno a MIFIT-es karkotovel is meg lehetett jarni. :)

Ami meg zavart, hogy amikor nem vittem telot magammal, akkor az ora gyakran kiirta, hogy csatlakoztassam a telefon BT-hez. Ez roppant idegesito dolog.

Es most jonnek a negativumok erosen:

Android Studioban nevelkedett fejlesztokent elvarom, hogy az IDE hasznalhato legyen, es lehessen refaktoralni, stb. Tehat alap dolgok. Ezzel szemben mikor feltelepitettem ezt a rettenet Tizen SDK/IDE-t majd megutott a "guta" :D Hat en meg ilyen szornyuseget eletemben nem lattam.

Fejlesztoi szempontbol egy remalom az egesz. Az emulator/szimulator is egy kesz vicc, es gyakorlatilag mikor par sample projectet megneztem javascriptben, tudtam, hogy ebben en ugyan nem fogok semmit fejleszteni, mert ez egy oriasi fajdalom. Bevallom oszinten fejlesztettem mar react native-ban/vs.code, azis egy borzalom volt, de azok utan ez a Tizen IDE maga a horror.

A kovetkezo negativumok, hogy az oran nevetsegesen keves a minosegi app, es kevesen is fejlesztenek ra, ami van normalis az penzbe kerul. Egy egyszeru GPS appot akartam ami mondjuk 1-10 percenkent lementi a GPS adatokat valahova telefon nelkul. De eddig nem igazan talaltam ilyet ingyen.

Persze watchface-ekbol van egy kilo, de az nem orvosolja a minosegibb appok problemajat. Gyanitom, hogy sok fejleszto azert nem is fejleszt ra, mert a fejlesztes mai szemmel agyverzest okoz.

Egyebkent maga az ora igenyes, fantasztikus is lenne, ha ilyen egyszerubb dolgokat tudna rogziteni alapbol. A masik problema a samsung health. Sok dolog jo azert benne. Volt mar, hogy crashelt az app... vagy hogy ujra kellett csatizni a BT-t. Volt, hogy erdekes dolgokat produkalt.. Azert ez egy gyari app, es nem kis pistikek fejlesztettek. Elvarom hogy ilyen ne tortenjen. Hisz manapsag van mar azert firebase + crashlitics:D

Jelenleg a problemam az, hogy par nap utan kihasznalatlan az ora. Ugy erzem tobb dolgot is lehetne vele csinalni, ha megfelelo szoftverek lennenek hozza. Igy ez kicsit keveske. Tekintve az arat, ami jelenleg 85 ezer HUF. Szoval jottek a GPS app gondok, letoltottem a samsung sajat boltjabol par cuccot, ami elvileg kiirja lat/lng meg a hely nevet hol vagyunk eppen. Ez volt, hogy nem is mukodott, vagy csak X ido mulva, nagyon lassan pedig kinn voltam az utcan. Lehetseges, hogy osszefuggesben van a telefonnal valo osszekottetessel is, mert mintha az ora egyedul keptelen lenne meghatarozni azt, pedig latok olyat a speciben, hogy van benne GPS...

A masik, hogyha van benne GPS lat lng lekeres, akkor mi a feneert nem menti azt le valahova? Hat ez komolyan orulet. Mai napig nem talaltam egy appot ami megjeleniti terkepen merre jartam. A Samsung Healthben sincs ilyen... Ha erre alapbol nem kepes mondjuk a gyari szamlalos app, akkor ezzel oriasi gondok vannak,.

Ujabb problemak: Ha viszem a telot is az ora melle, akkor bizony a samsung health 2 fele szamol lepest pl.:

A telefon is szamolja meg az ora is. Ezt nem nagyon tudtam hova tenni. Furcsa adatok jottek igy egyutt ki. Ugyanarra mentem, de mintha ketszer szamolta volna. Miert? Ezek apro??? bosszusagok, amik fejlesztoi szemmel eleg bajosak es nem tudom elfogadni. Bevallom ezek utan gondolkodtam egy Android Wear alapu rendszeren, mert a Samsung Gear S3-ban vannak ugyan jo dolgok (csavargatos szamlap), de ez nekem keves.

Tobbet varok el meg mindig egy okosoratol.

Amiket elvarok 2018-ban:

- fenykepezo az oraban (tobb gyengebb teljesitmenyu kinai mar tudja)
- az ora teljes erteku legyen telefon nelkul (gps, uzemido, telefon)
- eredeti, minosegi appok

 

komment
Címkék: tizen gear s3
süti beállítások módosítása