Android Programjaim

Android, Flutter/Dart, Kotlin, Java, Unity, HarmonyOS

OpenGL ES játékmotorok Androidra

2011. április 02. 23:37 - lacas8282

Nos, gondoltam írok egy ilyet is, hátha valaki nem akar nulláról indulni.

Igazából 3-4 pöpec kis játékmotort találtam és teszteltem anno, amit érdemesnek találok játékfejlesztésre, de persze egyik se tökéletes...

Lényeges, hogy amit már megírtak előttünk, az lehetséges, hogy gyorsabb és optimalizáltabb kód, mint amit mi összedobálunk..

http://rokonandroid.com/

Egy nagyon menő kis rendszer volt, igazából nagyon sok verziója is volt, a fórum persze nagyon gyenge volt hozzá sajnos. Sajnos a srác, aki írta (hobbyból) abbahagyta a cuccot, mert voltak egyéb teendői. (munka, etc)

AndEngine - ez már egy fokkal menőbb cucc. Szinte mindent kezel, amit kell neki.
Van openGL ES-be ágyazott box2D, van egy rakás extension, lásd:

Van fórum, van segítség... code.google.com/p/andengine/ A project aktivitása HIGH, ami kimondottan jónak tekinthető! Egyébként a srác, aki fejleszti, Nicolas Gramlich, egy német srác, ha minden igaz. Itt azért azt is megemlíteném, hogy a játékot 250.000++ - an töltötték le, kb fél év alatt... 80+20+20 pályából áll. Gratula.

Van már elkészült játéka is box2D-s:
 

Valljuk be ez nem rossz azért! DE még mindig nem az igazi! Nemrégiben nézegettem az androidos opengl ES/box2D-s motorokat, és akkor rátaláltam erre a gyöngyszemre: (marketben cocos2d-re kerestem)

WiGame Engine

Érdemes letölteni, és kipróbálni, őrület hogy miket tud!
Egyébként a fejlesztő egy (koreai, vagy japán fejlesztő), akivel egy ideig levelezgettem is angolul. A cucc minden része ingyenes, tehát játékokat is írhatunk vele!

Letöltés és doksi: http://www.wiyun.com/wiki/Main#wiengine

A szomorú dolog az, hogy doksi csak (japánul vagy koreaiul) van. Remélem ez a későbbiekben változik, mert ez a legzseniálisabb játékmotor androidra amit valaha is láttam.

UI.: Egyébként meg egy szimpla openGL ES - box2D-s játékmotort pofon egyszerű összehozni szerintem. Igazából nincs más teendő, mint az openGL ES ortografikus kivetítőjére rajzolni a beinkludolt box2D-s object-eket.

A fizika tehát adott - box2d, a kirajzolás is - openGL ES. Az előbb belinkelt videón lévő játékot - Farm Tower - viszonylag hamar össze lehet dobni. A legtöbb időt a pályatervezés veszi el szvsz. Illetve a hangok/rajzok készítése/keresése.

Mi kellhet hozzá: opengl, vertexek, VBO, Box2D world, pálya kirajzolás, és kezelés, static kinematic, etc... bodies.

Nekem a koreai srác játékmotorja tetszik a legjobban, zseniális aki írta! Le a kalappal:) Ha lesz sok időm, akkor megtanulom használni, TALÁN.

Üdv, most pedig alvás!

2011. 04.22. #Update:
RenderScript:
Android 3.0-hoz van/lesz. Igazából már létezik, Nativ komponensekkel. Ami jó: gyors, és (nehezen) használható. Amiben rossz: nem létezik jelenleg olyan HW, amin kipróbálható, mivel most jelennek csak meg az Android 3.0-ás Tabletek... Másrészt hiába van API már hozzá, mert az Emulator iszonyat lassú, és nem szupportolja az OpenGL-t, tehát hiába van 4 db sample rögtön a RenderScriptről, az bizony el se indul, az emulatoron...

 

2 komment
süti beállítások módosítása