Fejlesztegetek jó ideje különféle játékmotorokat, Az előző játékomból, ami az Angry Air volt, már megvolt pár alap dolog, úgy mint a grafika kezelése 2d/3d-ben, menükezelés, hangkezelés/zene, Meshek, polygonok, textúrázott cuccok.
A mostani játékmotor már sokkal összeszedettebb lett. Sokkal lebutítotabb némely része, ha úgy tetszik, mivel csak 2D-s rendszerekkel kompatibilis.
Ami új: a Box2D beiktatása volt, amely egy jó kis fizikai cucc, sok játékomban fog kelleni majd. Ez persze még nem tud mindent, amit kell neki. De a lényeget már igen, lássuk miket tud:
-rongybabafizikát
-motorokat (pl autók)
-láncfizika, kötélfizika, híd fizika
-billegő, billegő motorral
-egyszerű testek: háromszögek, kör, téglalap, box
-össszetett testek (complex bodies), polygonok felépítése vertex array-ből
-érintésfigyelés
-matrix effektus-szuperlassítás
-kamera osztály, scrollozás 2D-ben, és kétujjas zoom in/out
Jelentem, hogy bizony elég nagy különbség van egy Javas importú JBox2D és egy JNI-vel hívott c-s box2d között, én kb 3-4-szeres gyorsulást láttam...azaz már nem szaggat a fizika 80+ testnél Galaxy S-en. :) Az FPS pedig 55+.
Ezzel kijelenthetem, hogy kezd egy menő kis játékmotor kialakulni, ami még kell:
-level editor
-level parser
-SCALE optimalizálás
-kitalálni valami menő kis játékot rá.