Android Programjaim

Android, Flutter/Dart, Kotlin, Java, Unity, HarmonyOS

Helyzetjelentés 8.0? OpenGL ES kedvencek

2011. december 16. 15:23 - lacas8282

Végre megjöttek az én kis könyveim, így használatukkal végre tovább tudok haladni a kis 3d engine-em írásával. A 2 könyv nagyon frankó, az elsőből azért sok új dolgot ténylegesen nem tanultam, de kezdőknek elég jó ez is. Van benne 2D android programozás/full játék source code-okkal, gyakorlatilag a libgdx-re épül az egész. Kis 3D és openGL azért ebben is van, igaz a több része 2D-s játékfejlesztés. A második könyv: opengl ES 2.0 na ez már elsőre kicsit bonyolultabb részeket is tartalmaz egy olyannak, aki eddig még csak az 1.0-1.1-el játszadozott. Viszont ebből is sok érdekes dolgot ki lehet ragadni, nem kell feltétlen 2.0-ra fejlesztenünk ehhez. Az első könyv sok segítséget ad a játékok írásának elkezdéséhez, illetve az optimalizáláshoz is. Ennek köszönhetően pár dolgot módosítottam is a "lacroix3d" engine-emen. Igen ez lett a neve végülis. (mind3d engine nevéből vettem, tartalmaz min3d elemeket, de libgdx elemeket is maga az engine minimális szinten. ) Végre működik az alphatest is, a modell betöltés elég gyors (már amennyire ez az lehet androidban /a JNI-s C-s parser írásával egyelőre felhagytam/ )

komment
süti beállítások módosítása