Android Programjaim

Android, Flutter/Dart, Kotlin, Java, Unity, HarmonyOS

Megérkezett az OpenGL ES 3.0

2012. augusztus 17. 14:42 - lacas8282

legfontosabb újdonságok:

-Occlusion Query
-geometry instancing

idézet:

Előbbi a rajzolás előtt a komplex objektumok helyett először olyan téglaalakú dobozokat helyez el, amelyek az objektum adatait hordozzák. A Z tesztek lefuttatása után azok az objektumok nem lesznek megrajzolva, amelyekről az ellenőrzés során kiderült, hogy nem fognak látszani a végső képkockán. A geometry instancing technika is hasznos, hiszen segítségével a futószalag bármely pontján képes a rendszer bármilyen eddig betöltött objektumot lemásolni és ismét kirajzolni egyetlen utasítással.

-ETC2, EAC
Ericsson kép tömörítési eljárás, amit alapból támogatni fog az új API. Persze itt már egy 2-es verzióról van szó.
Az ES2-ben és a korábbi verziókban nem lehetett textúra tömörítési eljárásokat normálisan használni, azaz kellett 2-3 file típus is, mivel 1-1 gyártó csak 1 bizonyos típust támogatott. A 3.0-ban az alap támogatott tömörítés az ETC2 lesz.

Persze sokkal több újdonságot tartalmaz még, amit kb úgy mondhatnánk, mintha egy DX10.0 lenne.
Itt lehet olvasgatni az API-ról.

QRC (Quick Reference Card)

komment
Címkék: opengl-es3 ES3 GLES3
süti beállítások módosítása