Ok ez meg nekem is kozepesen uj, ideje jobban megtanulni. Itt ugye nem a manualis tesztekrol lesz most szo.
Javaban ugye unit teszt alatt a junit teszteket ertjuk, amivel metodusokat es osztalyokat tesztelhetunk.
Altalaban minden osztalyra egy teszt osztaly keszul es minden metodusra egy teszt metodus. Az osztaly mukodese soran a mas osztalyokat mokoljuk. Easymock, mockito etc.
Unit teszteket altalaban akkor kell irni, ha csapatban dolgozunk.
Androidon a unit tesztek a jvm en futnak a gepen. Ezt local unit tesztnek is hivjak. Van meg az instrumentation unit teszt. Amikhez az android szukseges mar.
A local unit teszt nyilvan gyorsabb, mint a masik, ott ugyanis real eszkozon fut le a cucc.
Unit tesztek jvm en es android runtime on is futtathatok. De persze van az Espresso, ami egy egyszeru user interface teszt framework.
Ha az osztalyaid nem hivjak meg az android apit, akkor ezeket junit al tesztelheted. Hogyha fuggosegek vannak az android apival, akkor egy mocking framework kell, mint pl a Mockito.
Miket kell tesztelni egy android appon?
Az uzleti logikat:
maradek % pedig az UI tesztek
70-80% unit tesztek, hogy meggyozodjunk h. a kodbazisunk stabil
20-30% funkcionalis tesztek, h meggyozodjunk, h. az app tenyleg mukodik
Az abran egy forditott mobil teszt piramis lathato.
A mobil applikációk tesztelése más szoftverekhez képest – mint pl. az asztali és a webes applikációk – olyan teljesen különböző tesztelési tevékenységeket igényel, mint a mozgás, a szenzorok, különböző eszközök és hálózatok. Rengeteg manuális tesztelés szükséges, hogy meggyőződjünk arról, egy mobil applikáció az elvárt módon működik a különböző használati esetek során.
Ennyit az elso reszrol, a masodik reszben bemutatom, hogy android eseteben android studional miket kell beallitani, hogy tesztelni tudjunk..